دل گیجه

مروری بر جهالت های یک مهندس تازه به دوران رسیده

دل گیجه

مروری بر جهالت های یک مهندس تازه به دوران رسیده

مغلطه

1. - آدم ده روز، صبح و ظهر و شب آش بخورد و لاغیر، بعد برود به یک مهمانی که - آخ جان، هرچی دلم بخواهد می توانم بخورم، بعد آش تعارف کنند، حالت تحول بهش دست نمیدهد؟
- نه.
- گفتم آدم!


تازه بعد هم روزی یک لیوان مُنضج سودا و بلغم. حالا اینکه مُنضج یعنی چی من هم نمیدانم. فقط میدانم اینجوری بلغم و سودایم خوشحال تر می شوند.

 

۲. Null Device یا dev/null در سیستم عامل لینوکس یک جور device file است که همه را سرکار می گذارد!
به جان خودم، ازین بیشتر کاری نمی کند! هر داده ای که رویش نوشته می شود را رسما دور می اندازد و ترتیب Stream های ناخواسته یک پروسه را می دهد.
در حقیقت پیغام "redirect to /dev/null" یک جور منظور مودبانه تری است از "برو به جهنم!"
همین شده که سوژه شده برای خندیدن. مثلا :

"the system's /dev/null is already 98% full"

 یک technical joke است که الان مثلا ما باید خیلی بهش بخندیم.
یا مثلا نوت بوک PowerBook G4 در تبلیغش گفته:

.The Titanium Powerbook G4 Sends other UNIX boxes to /dev/null

که این مثلا خیلی جالب است.
آدم بعد از کلی علاف شدن و سرچ کردن به این ها برسد.
 واقعا که.


۳. الحمدلله من هم مجاز شدم. کنکور را نگفتم. از لحاظ اخلاقی منظورم بود!


 

نظرات 6 + ارسال نظر
حمید آقا جمعه 3 خرداد 1387 ساعت 22:49 http://www.shri.blogfa.com

سلام!
خواستم چیزی بگم ؛ دیدم گفتید که «گفتم آدم!»
پس بلندگو رو میدم دست دوست عزیز کناری!
ارادت!

the system's /dev/null is already 98% full

....!!!!!

نیکسا شنبه 4 خرداد 1387 ساعت 14:37 http://www.laki-joon.blogfa.com

سلام
ما هم خرسندیم از شعف بلغم و سودایتان !
نمنه واقعا که اونم . . .
الله اعلم بذات الصدور
همین بس ما را . . .

رها یکشنبه 5 خرداد 1387 ساعت 09:25

آش

بلغم

سیستم عامل

مجاز

همین بود؟!

مهندس زهرا یکشنبه 5 خرداد 1387 ساعت 13:58

والا من که سرگیجه گرفتم.!
کلاْ با لینوکس آبم تو یه جوب نمیره. اسمش که میاد گریم میگیره نه خنده!! حالا هر چی باشه.
با اجازتون بعد از پروژه نهاییم لینوکس و هرچی که به اون مربوط میشه رو بوووووووووووسیدم و گذاشتم کنار.!!

مهندس زهرا یکشنبه 5 خرداد 1387 ساعت 14:01

دههههههه!!
این قرتی بازیا چیه برا وبلاگت گذاشتی؟

؛نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد؛!!!!!!!!!!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 خرداد 1387 ساعت 22:16

کلا آدم نمی شی ، به خاطر همین هر جا بری بازم آش می دن بخوری ، تازه این دفعه بیام گونی خودم ناهار آش می دم بهت تو ترمه :)

این دری وری ها رو هم جم کن خدا وکیلی یه قرون اعصاب ندارم که نظرم تایید بشه یا نه هااااااااااا کلا تایید شده خدایی هستم
منم راستش رو بخوای با یه رتبه ۴ رقمی مجاز شدم
سال دیگه قراره با ۵ رقمی مجاز شم ، والله ، می خوام اصلا تو زندگیم فقط کارهای اعجاب انگیز کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد